ضبط مکالمه در الستیکس و ایزابل

یکی از قابلیتهای جالب نرم افزاری های تلفنهای تحت شبکه ظبط مکالمات میباشد.برخی بخاطر مسائل امنیتی و برخی به دلیل بررسی کیفیت پاسخگویی کارمندان اقدام به فعال سازی این ویژگی می نمایند. پیش از هر چیز ذکر این نکته ضروری است که پیش نیاز ضبط مکالمات داشتن فضای Write کافی در هارد دیسک مرکز تلفنی میباشد. به همین دلیل قبل از راه اندازی مطمئن شوید که منابع شما از کارایی و ظرفیت کافی برخوردار هستند.

فعال سازی امکان ضبط مکالمه بر روی یکی داخلی خاص Elastix یا Issabel

برای این کار کافی ست که از منوی PBX و سپس PBX Configurations گزینه Extensions را برای مشاهده اکانت های SIP ( داخلی ) انتخاب نمایید.

Enable-Call-Recordings-in-Elastix-and-Issabel

حال از لیست داخلی ها در سمت چپ Extension مورد نظرتان را که می خواهید مکالمات آن ضبط شود برگزینید.

در تنظیمات Extension بخشی با نام Recording Options  به عنوان سر تیتر وجود دارد.

Enable-Call-Recordings-in-Elastix-and-Issabel-2

Inbound External Calls برای ضبط تماس های ورودی خارجی، Outbound External Calls برای ضبط تماس های خروجی خارجی است. همچنین این تفکیک تماس های خروجی و ورودی برای Internal Calls یا تماس های داخلی نیز وجود دارد. اما از کجا متوجه می شویم که یک تماس داخلی است یا یک تماس خارجی ؟ در الستیکس و ایزابل  تماس های داخلی آن هایی هستند  که از هیچ ترانکی عبور نمی کنند. در سمت دیگر تماس های خارجی یا Outbound Calls حتما برای برقراری به یک ترانک نیاز دارند. در نتیجه در صورتی که بخواهید ضبط هر نوع از این تماس ها را فعال نمایید کافی set آن را بر روی حالت Always قرار دهید . در پایان گزینه Submit Changes و سپس Apply Config را کلیک کنید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *